De unge skal holde sig fra røg 

12.09.06

Don’t do it hedder en ny antiryge-kampagne, som Hjerteforeningen står bag, og som henvender sig til landets skoleelever. Kampagnen kan ses på www.kromozone.dk[mere]

Læs mere...

get salg af tobak trods kampagner 

24.07.06

Salget af cigaretter i Danmark stiger. Danskerne køber nu 8,3 mia. styk om året eller 12 pct. flere end for tre år siden. Det bekræfter Skandinavisk Tobakskompagni, der forklarer det med, at grænsehandelen flyttes hjem. De mange antirygekampagner er især på ét område...[mere]

Læs mere...

Filmstjerner lærer unge at ryge. 

09.11.05

Ifølge en ny undersøgelse fra lægemagasinet Journal of Pediatrics kan hver tredje unge ryger knytte deres last til en film, de har set.

Undersøgelsen, der bygger på interview med 6500 unge mellem 10 og 14 år, viser også, at jo yngre, børnene er, jo mere tilbøjelige er...[mere]

Læs mere...

Reklame for vandpiber koster Superbest dyrt 

06.10.05

En annonce for en vandpibe i Superbests husstandsomdelte tilbudsavis koster nu supermarkedskæden en bøde på 50.000 kroner. En sådan reklame er nemlig i strid med tobakslovens forbud mod reklamer for tobaksvarer.

 

Derfor anmeldte Forbrugerombudsmanden først på året...[mere]

Læs mere...

Slut med tobaksreklamer 

29.07.05

På søndag d. 31. juli træder EU's forbud mod tobaksreklamer i kraft. Direktivet, som enkelte lande, dog ikke Danmark, endnu mangler at lovfæste, vil forbyde reklamering for tobaksprodukter i de trykte medier, i radioen og på internettet.[mere]

Læs mere...